Min juleaften

Jeg havde en virkelig hyggelig og fin juleaften. Vi var 9 hjemme hos min mormor og morfar. Min søster, mor, mormor, morfar, onkel, kusine, fætter, papfar og jeg. Alle var afslappede og i godt humør. Vi kom der lidt over 17 og rulle nærmest hjem (pga alt det mad vi fik) mellem 00-01 tiden. Jeg vil ikke skrive så meget. Da jeg synes at mine billeder viser den stemning der var under hele aften. 

Fotor122722487Min mor skulle have risalamande med. Så efter at vi havde spist morgenmad, gik hun i gang med at lave den. Jeg underholdte mig selv med i selskab med Dennis Knudsen. Min mor og jeg nåede at se lidt af Disneys juleshow. Vi har ikke set det i mange år, fordi vi enten har glemt det og det var skønt at set det igen, og synge med på alle deres sange. Specielt sjovt var det da min mor begyndte at grine til de små glip, så tårne nærmest trillede ned af kinderne, jeg ved ikke, hvem af os der grinte mest. 

Fotor1227202724Selv om vi har julet de sidste par dage. Så havde jeg det slet ikke, som om at det var juleaften. Det ænderet sig med det samme, da jeg så min mormors julestue, som er så fin og hyggelig. Det er det samme hvert år. Men jeg beunder den nu stadig år efter år. Når man træder ind i deres hjem er man ikke i tvivl om at det er jul. Da vi alle var ankommet og klar, fik vi alle sammen en velkomst drink. Hvor vi lige fik slappet af og snakket lidt. Det er en ret god måde at starte aften på. 

Fotor1227203328Da vi ankom, duftede hele huset af julemad. Vi får ikke flæskesteg. Men der er and, og hele muligvidten. Der er ikke et øjetørt. Min morfar fik mandel gaven, og han var så ond at gemme mandelen til hele skålen var tom. Og det var altså en stor skål! Der var nogle der måtte spise hele 3 gange, før den blev tømt. 

Fotor1227221930

Fotor1227223327Da vi var færdige begyndte nogle af os at rode op i køkkenet, mens andre begyndte at tænde lys og finde gaverne frem. Hvert år bliver der sagt at der bliver ikke mange gaver i år. Alligevel synes jeg at der var en pæn stor stak gaver til os alle sammen. Specielt til os børn. Selv Pixie min onkels hund fik gaver. Alle blev glade for deres gaver, og jeg tror ikke at der var mange der skulle byttes.

Jeg blev selv mega glad for mine gaver, både dem der stod på min ønskeliste og de andre som folk havde selv havde fundet på. Der var kun en bog, som jeg havde i forvejen, som der skulle byttes. Men som jeg bare fik penge for. De sagde at jeg var den der gav flest gaver væk. Men det synes jeg nu ikke, jeg kan bare godt lide at give gaver til folk. I kan se mine gaver der ligger på bordet. I skal nok få et indlæg om det, på et eller andet tidspunkt. 

Jeg håber at i alle havde en god julaften.

 photo Untitled-1-1_zpsd5a181ed.jpg

One thought on “Min juleaften

Skriv et svar

