Dig og mig ved daggry af Sanne Munk Jensen & Glenn Ringtved

Anmeldes til bøger

Forlaget skriver: Da de hiver os op af Limfjorden, hænger vi stadig sammen. Jeg ved ikke, hvor lang tid vi har ligget i vandet, det er ikke til at sige, man mister ligesom tidsfornemmelsen. En uge. Måske to. Jeg ved det ikke. Retsmedicineren har også svært ved at sige det præcist. Han vil gerne have tilladelse til at fjerne håndjernene, det bliver han ved med at snakke om, det er skide besværligt at håndtere to lig, der hænger sammen på den måde.

Dig og mig ved daggry er den fatale kærlighedshistorie, som Louise aldrig fik fortalt. Før nu. Det er en historie om tilfældigheder, misforståelser, svigt og tilgivelse, og om at elske så vildt og meningsfyldt, at det er værd at dø for.

Tak for anmelder eksemplaret. som er fra Gyldendal. De følgende udtryk er helt, og holdent mine egne.

Jeg glædet mig til at læse den her bog. Jeg synes at den lød spændende og jeg havde kun hørt positive ord om den. Og så har den jo også en smuk forside. Bogene leve op til alle mine forventninger, for den var virklig god. Jeg synes den var lang tid om at komme i gang. Men jeg vil ikke havde unværet noget af bogen, for selv om den ikke fangede mig til at starte med så får man alligevel et godt billede af, hvem Louises familie er osv.

Jeg kan godt lide Louise, hun er ret stille, men hun følger sit hjerte. Nogle gange får meget efter min meningen. Specielt i forhold til, hvad hun får igen af Liam. På et tidspunkt, stiller Louises mor et ret godt spørgsmål, om hendes følser og kærlighed til Liam, og jeg tror at det er et ret godt billede af, hvordan hun er. Dog er det tydeligt at hun bare gerne vil det bedste for sine medmennesker. Lime er en person jeg både elsker og hader. Når han vil lyder han hel fantastik, og jeg er sikker på at hans kærlighed til Louise er god nok. Jeg kan bare ikke lide den måde han opføre sig på, og alt det skidt han kommer ud i. Men jeg kunne lige forstille mig at han er sådan en charmerende fyr der er svær at modstå.

Alt i alt så elsker jeg den her bog, fordi den er så fantastik på mange måder. Men jeg hader den også, fordi den er så grusom. Da jeg begyndte at læse den, kom jeg faktisk til at tænke på Nordkraft, som jeg læste i folkeskolen. Miljøet i bøgerne er lidt det samme. Jeg kan kun give rosende ord til de to forfattere der har skrevet bogen. For sproget fanger en og bogen er rigtig godt stillet op. Jeg kan godt lide at, man fra start af allerede, ved hvad der er sket, men at man først finder ud af hvordan, og hvorfor til sidst i bogen. Nu hvor der var to forfattere, var jeg bange for at det kunne ses i bogen, og på sproget. Men det kan man heldigvis ikke. Jeg ved ikke, hvordan de har fordelt arbejdet, men de har gjort det på en god måde. Jeg har hørt at der er blevet snakket om at der er kommer en film til bogen. Jeg kunne godt finde på at se den, bare for at se hvordan den er. Men jeg tror at den er ret barsk på mange måder! 

 photo Untitled-1-1_zpsd5a181ed.jpg

Skriv et svar

