En tur til Malmø

Den 1 i advents fik jeg en tur til Malmø. Det gjorde vi så i går, da mor havde set at der var et kæmpe julemarket i avisen. Men da vi kommer der over, er der bare igen ting. Og det er næsten lige før at der er mere julet på Københavns hovdebanegår. Nå men efter vi var kommet os over skuffelsen, gik vi bare og kiggede på en masse butikker i stedet. Jeg fik taget lidt billeder, så i måske kan fornemme mit førstehåndsindtryk af Malmø. 

Fotor1215145020

Det jeg fik set af Malmø var ret hyggeligt. Jeg kan godt lide at den er blandet med både nye og gamle bygninger. Dog må jeg ærligt indrømme, at det er de gamle, der tiltræk mig, fordi jeg synes at de har en hvis charme, som de nye mangler. Det var på de tomme pladser, som i ser på billedet, at der skulle have været julemarket. Heldigvis ligger de tæt på gågaden, så der gik vi bare hen i stedet. Da det blev aften kunne man rigtig se alt julelyset der var i byen, og meget af det var ret smukt. 

Fotor121515015

Vi fik besøgt to caféer i Malmø. Den ene fik vi spise noget frokost, som bestod af nogle lækkere club sandwich og den anden fik vi noget varmt at drikke. Samt lidt sødt til den søde tand. Vi kunne godt havde valgt, nogle moden og fine steder, men vi fandt nogle små hyggelige nogle. De var virkelige gode, og der var lang kø, ved dem begge to. Så vi var åbenbart ikke de eneste der kunne lide dem.

Da vi sad i toget på vej til Malmø, sagde vi begge to at vi ikke skulle købe noget, da vi havde styr på vores julegaver osv. Men  der var så mange fine ting, at det ente med at vi både fik købt 2-4 gaver og noget til os. Min mor fik købt noget julete og en bluse, og jeg fik den fine kop som i ser på det sidste billede. I kan se flere billeder af den her. Koppen blev købt i butikken Indiska, som er på det øverste aflange billede. De havde virklig mange søde ting, og jeg vil ønske at der var en her i Dk. Men den er detsvære lukket.

På næsten alle gaderne der var, var der folk der stod og spillede julemusik. Vi kom forbi et kor, der stod og sang julesange, det lød virkelig godt. Hvis det ikke havde været så koldt, kunne jeg godt havde stået og hørt på det. Vi fik set på mange flere butikker, men jeg fik ikke taget flere billeder. 

Fotor121514567

Jeg var godt træt da jeg kom hjem. Men det har været en rigtig hyggelig tur! Det var rigtig rart at være sammen med min mor, da det ikke er så tit at vi er sammen, fordi der er så mange ting, som vi begge to har gang i. Det er som sagt første gang at jeg ser byen. Men jeg kunne bestemt godt finde på at besøg den igen. For det var faktisk ikke særlig dyrt at komme der over, og det tog ingen tid med toget. Måske en gang til næste år? Hvem ved. Det gør ikke noget, at jeg ikke har fået advents gave på alle dagen. For jeg er rigtig glad for at jeg har fået den her tur. Den her tur, er forresten også min første tur til udlandet i år. Lidt sjovt at tænke på. 

Har i været der før, og hvad synes i om byen hvis i har?

 photo Untitled-1-1_zpsd5a181ed.jpg

2 thoughts on “En tur til Malmø

    • Nå ej, jeg troede du havde været i sverige, nu hvor du har set så mange andre steder. Men så kan jeg klart anbefale at tag til Malmø, hvis du gerne vil opleve landet. Det er nemt at komme der til, og til en rimlig pris. 🙂

Skriv et svar

