Decemberleg #10

 

10 tilfældige facts om mig


Jeg ved snart ikke, hvad jeg skal skrive i de her indlæg, hvor man skal skrive de her facts om en selv. Jeg følger lidt at i her på bloggen har fået det meste af dem jeg har. Så i lang tid har jeg gået, og tænkt over, hvad jeg vil skrive i det her indlæg. 
Der for er jeg kommet frem til, at jeg vil skrive 10 jule facts om mig selv. For det er jo en December leg og nu er der faktisk kun 14 dage til juleaften. Er det bare mig eller går tiden ikke ret hurtig?

430848_10200292116533873_445721855_n

1: Min søster har fødselsdag den 23 December. Og hun skal da ikke snydes med sin fødselsdag. Så der for ses vi i familien både den 23, 24 og 26. Nogle vil måske synes det var for meget, men jeg elsker det. 

2: Da jeg første gang så The Julekalender, var jeg bange for nåsåeren og de første par intoer. Hvor man ser manden i mørket. Jeg har nok været ret ung da, jeg så julekalenderen første gang. I dag synes jeg at den er ret morsom.

3: Selv om jeg elsker julen. Så har jeg lige fundet ud af at jeg ikke ejer nogle nissehue. Jeg håber at vi har nogle af de gamle, som vi havde da jeg var barn. For jeg kan ikke lide dem, som man kan købe i dag.

4: Mine ynglings julekander er uden tvivl: Nissebanden på Grønland, Jul på slottet, Pyrus, The Julekalender og Jesus og Josefine

5: I min familie plejer vi aldrig at få flæskesteg til juleaften. Vi får altid “kun” and. I mange har vi også fået gås. 

6: Julen har altid været min ynglings højtid. Og der skal godt nok meget til, hvis der er en anden højtid der skal vil have forhåbninger om at slå julen.

7: Jeg har altid holdt jul med min mors side af familien. Så jeg kender ikke til andre traditioner end dem vi selv har. Hvilket passer mig helt fint. Da jeg godt kan lide dem vi har.

8: Jeg synes at det er sjovere at give gaver end at modtage dem. Specielt, hvis det er noget de bliver glad for.

9: Den vidste gave var den gang, vi 4 børnebørn fik en rejse til Thailand af vores bedsteforælder. Mine bedsteforælder havde selv været der nede i starten af året, hvor vi fik den, og ringet hjem til vores forælder, hvor de spurgte om det var okay, at de bestilte en rejse til året efter. De kunne ikke vente med at give os den, så vi fik allerede gaven, en gang i efteråret. Jeg havde aldrig forstillet mig, at de vil give os sådan en gave. Og det var en utrolig god ferie.

Jeg håber at i kan mærke stemningen fra billederne. De træ hus, op ved de øverste billeder. Var vores hotel. Det var ikke et 5 stjernet hotel. Men det var rigtig hyggeligt, og det lå lige ned til stranden.  

10: Selv om jeg elsker børger. Så får jeg stort set aldrig bøger i julegave. Sidste år fik jeg 5 bøger. Spørg lige om jeg blev overrasket. Jeg var bange for om de var gået hen blevet syge. Jeg plejer altid at få gavekort til forskellige steder eller andre praktiske ting.

Det var det 🙂 Jeg håber at i synes at det var lidt sjovt at få sådan nogle julefacts. Er der noget af det du, selv kan genkende?

Mangler du ønsker eller gaver. Så find dem her via Årets Julegave 2013.
Jeg har selv fundet min perfekte gave, som i kan læse om her

 photo Untitled-1-1_zpsd5a181ed.jpg

One thought on “Decemberleg #10

  1. Hahahaha! Jeg var også meget ung da jeg så The Julekalender – så jeg havde det på samme måde som dig med Nåsåren og introerne ^_^… Men i dag er jeg heldigvis hærdet gyserfan 😉

Skriv et svar

