The Hunger Games: Catching Fire

Hjemmeside  Kino  Imdb
Facebook   Twitter Instagram

“Eyes bright, chins up, smiles on. I’m talking to you Katniss.”

I alt for lang tid har jeg gået og ventet på den her film. Og endelig kom dagen, hvor jeg skulle ind og se den med 3 andre piger. Jeg var virklig spændt på at se, hvordan den vil være. Men på den anden side, vil jeg ikke skrue mine forventninger for højt op, for tænk nu, hvis jeg blev skuffet over den? Heldigvis blev jeg ikke skuffet, for filmen er helt fantastisk, med alle dens kostumer, effekter og opsætning af den verden vi befinder os i. Der udover har de givet filmen en fed humor, der kommer på de rigtige steder. Der er nogle ting her og der, som de ikke har taget med fra bogen af, men det er altså små ting. Og det er virkelig lækkert, når en filmselvskab går så meget op i bogen, som de har gjort her. 

Jennifer Lawrence og Josh Hutcherson gør det helt fantastisk med deres roller. Jeg synes at de er et virklig godt par, og de helt rigtige til Katniss Everdeen og Peeta Mellark. Tænk at alle var så sure over at det var Jennifer, der var blevet valgt til Katniss, Det kan jeg slet ikke for stå, nu hvor jeg har set hende i de her to film. Liam Hemsworth, gør det også helt fint med sin rolle. Jeg vil bare gerne have set ham noget mere. Men det på den anden, side kan jeg godt forstå at hans rolle i de to første bøger, måske ikke er så vigtig igen.

Jeg er helt vild med den måde Woody Harrelson og Elizabeth Banks påtager deres roller på. Jeg elsker det spil de har i mellem hinanden som Haymitch og Effie. Sidst men ikke mindst vil jeg gerne nævne Sam ClaflinJena Malone og Jeffrey Wright, som er blandt de nye spillere. Jeg var ret spændt på at se dem, og de skuffede mig bestemt ikke. Den eneste der skuffede mig var Stanley Tucci, med sin rolle som Caesar Flickerman. Jeg synes at han gjorde det alt for overdrevet. Men det skal man måske med den rolle, fordi det er sådan han er som den skøre tv vært. Det er svært at sige.

Alt i alt kan i vel godt høre at jeg synes at filmen er fantastik! Det er klart en af årets ynglings film, hvis ikke det ikke er det. Den imponere mig på alle måder. Og jeg glæder mig til at se den her igen på mandag med min kusine. Jeg skal så meget have den her på film når den kommer ud, om jeg så skal stå i kø til den! Hvis du ikke har set den, så gør det. For det er kun dig selv du synder. 

   

 photo Untitled-1-1_zpsd5a181ed.jpg

Skriv et svar

