Oprører af Louise Haiberg.

Anmeldes til bøgerForlaget skriver: Navnet er Dominic.Enhver dæmon kender mit ansigt og drømmer om at aflevere mit hoved til Lucifer.Jeg har vandret på jorden i årtusinder.

Boet i Helvede og ledt dæmoniske horder i krigen mod englene. Ikke ligefrem min glansperiode, men ingen er perfekt.Jeg gjorde oprør – årsagen til at jeg i dag er hadet af min egen race og lever skjult blandt menneskene.Før blev jeg kaldt Dominic Engledræber.

I dag går jeg under navnet Dominic Dæmondræber.Dette er min historie …OPRØRER er første bind i serien Dæmondræberen – en serie om udødelig kærlighed og kampen mellem det gode og onde.

Goodreads | Forfatteren | Forlaget | Bogpriser | Amazon 
Tak for anmelder eksemplar som er fra Tellerup. De følgende udtryk er helt, og holdent mine egne.

Jeg var lidt spændt på at begynde på den her. Dels fordi det er en bog der handler om en dæmon, også fordi det er en dansker der har lavet den. Jeg synes at vi dansker er begyndt at blive bedre til at skrive fantasy bøger, (og ikke kun krimi bøger) hvilket jeg personligt synes er rigtig fedt! Bogen er delt op i flere dele. Der er en del 1 og 2 og i de to dele, skiftes hvert kapitlet fra nu tid til  Dominics fortid. Jeg synes at det er en rigtig fin måde at gøre det på, for på den måde, får vi et indblik i hvordan hans liv har været. Dog kan jeg bedst lide at læse i den tid, der forgår i vores tid. 

Dominic kan jeg ret godt lide. Han virker til at være hård på første hånds indtrykket. Men jo længere man kommer ind i bogen, og jo mere man finder ud af ham. Så er han ikke så hård, som man går og tror. Jeg kan ret godt lide hans sprog, og hans tale måde. Det er nyt og dejligt i forhold til andre bøger. Normalt er jeg ikke så meget for, at det er en mandlig hovedperson. Men jeg synes faktisk at det var ret spændende at læse om ham. Der er op til flere personer i bogen, som man møder på hans vej. Specielt i del to, er der en som jeg ret godt kan lide, og som jeg håber at vi høre mere om i de næste bøger. Jeg vil dog ikke sige for meget om det, for så afsløre jeg for meget.

Alt i alt synes jeg at det er en ret fin bog. Den her bog, er fed på mange måder. Jeg tror at man skal have en hvis alder, for at sproget passer til en. Bogen kan både gå til piger og drenge, hvilket er ret fedt. Den får ikke mere, pga de kapitler, med Dominics fortid. Jeg synes at de flyder alt meget i bogen. Jeg håber at de er lidt mindre i de næste bøger i serien. Som jeg klart kommer til at læse på et eller andet tidspunkt, når de en gang bliver udgivet.

OprørerDæmondræberen:

  1. Oprører.

 photo Untitled-1-1_zpsd5a181ed.jpg

Skriv et svar

