Sig hej til Roskilde teknisk skole

De næste to uger skal jeg på Roskilde teknsik skole. Gal jeg har haft mange følser, med de kommende uger! De sidste mange uger, har det nærmest været, som at sidde i en rutschebane, en der bare bliver ved med at køre op og ned, som aldrig stopper. Ved ikke om i kender den følelse? 

IMAG0164

Sådan ser roskolde teknisk skole ud. Billedet tog jeg da min UU vejleder og jeg var henne og besøg den. Hvor vi skulle snakke med en af skolen vejleder. Jeg var solgt med det samme, og følget at det var det helt rigtige sted for mig.

De her to uger har været planlagt i en del tid. Så jeg de sidste mange uger har jeg været vildt nervøs for dem. Fordi jeg blandt andet har følt at det er to eksamen uger, hvor skolen skal teste om jeg er god nok til uddannelsen. Så der for har jeg gået rundt, med en masse spørgsmål. Som fx. Er jeg god nok? Hvad nu hvis det ikke går godt, hvad skal jeg så? Og hvilken uddannelse vil jeg så på? Har jeg en plan b osv. De har fyldt rigtig meget, uden jeg rigtig har været klar over det.

Der ude vor jeg arbejder, har vi ikke haft efterårs ferie. Den da vi skulle klippe får. Kom min sagsbehandler ud. Der spurgte hun, om der var nogle grund til, at vi skulle have det kommenden møde, som vi havde om eftermiddagen. Men da hun så at jeg begyndte at tude, (jeg blev selv overrasket, men jeg tror at det er fordi at jeg har gemt mine følser, væk også vil de frem, fordi vi begyndte at snakke om de to kommende uger), kunne hun godt se at det var rimlig vigtig, med det møde.

På mødet snakker vi stille og roligt. Så det ender med at jeg går glad ud af døren, fordi hun fortæller, at jeg blæser det op i en storm, da jeg kun selv skal se, hvordan skolen er, og om det er noget jeg vil. Der udover skal skolen se, hvordan jeg arbejder osv, så de kan hjælpe mig, så meget som muligt, hvis jeg begynder der til Januar. Så jeg skal ikke være bange for, hvis jeg bliver trært osv, da skolen er blevet sat ind i min sag, og hun sagde at jeg endelig skulle være mig selv, og ikke bare køre der ud af. Så fra efterårs ferien og til nu, har jeg været meget mere rolig om det hele.

Jeg undskylder for det lidt lange indlæg. Men jeg prøver på at give en forklarning på mit farvær, og det kan også være en grund til, hvorfor jeg ikke har læst så meget, som jeg plejer. Jeg har prøvet at give udtryk for, de følser jeg har gået med. Så jeg er ked af, hvis det hele lyder lidt rodet. 

Nu glæder jeg mig mere og mere til at se, hvordan skolen er og om det er en jeg vil gå på. Dog er jeg stadig lidt små nervøs over, hvordan typerne er på skolen. Der går kun it folk på den. Men der for ved man aldrig, hvordan de er. På skolen er 80% af dem drenge/mænd. Men det bekymrer, mig nu ikke så meget, for jeg har før gået i en klasse, hvor jeg var den eneste pige i den.

I dag har jeg været sammen med mine skønne veninder, så jeg har ikke haft tid til at tænke på skolen før i aften, hvor jeg har søgt på ruteplaner, busser. Der udover vil jeg læse lidt og gå tidligt i seng, så jeg er frisk til i morgen. Jeg ved ikke, hvor aktiv jeg vil være på bloggen de kommende dage. Men jeg håber at jeg får skrevet lidt.

Jeg håber at i har haft en god weekend, og at i selv får en god uge.

 photo Untitled-1-1_zpsd5a181ed.jpg

Skriv et svar

