Lola & Retfærdighedens bog af Janne Hejgaard

Anmeldes til bøgerForlaget skriver: Lola er lige vendt tilbage til Danmark efter syv år i Afrika. Hun er ved at indrette sit nye ­værelse, da hun finder en mystisk bog. Hun viser den til sin nye klassekammerat, Vik, og de to går i gang med at oversætte dens afrikanske tekst.

Bogen er en trolddomsbog, mener de, og for at finde ud af, om det er rigtigt, beslutter de at afprøve en af trylleformularerne. Det skulle de aldrig have gjort.

Eller skulle de? Lola er bange og fuld af tvivl, og hun får det ikke bedre, når hun husker på den ulykke, der skete med en af hendes venner, mens hun boede i Afrika. Var det også hendes skyld? Ligesom alt det med Camilla og Soffi 

Goodreads | Forfatteren | Forlaget | Bogpriser| Amazon
Tak for anmelder eksemplar som er fra Janne. De følgende udtryk er helt, og holdent mine egne.

 Lola & Retfærdighedens Bog blev min anden bog, som jeg læste i Read-a-Thon, hvilket viste sig at være et godt valg. Bogen var lige at gå til, og der var nogle super gode emner i bogen. Alt fra mobning, til et forhold mellem, en teenager og barnets forælder. Sporget er holdt let, og meget ungdommeligt, så det passer til dem mål gruppe som bogen er skrevet i.

Der er en del personer i bogen, som vi også får lov til at følge på kryds og tværs. Men det er tydeligt at det er Lola, der er bogens hovedperson. Jeg kan ret godt lide hende som person. Hun er nem at holde af, og hun er lige til. Vik kan jeg også ret godt lide, og de andre personer er fine nok. Forfatteren beskriver dem ihvertfald, så man kommer til at forstå dem. I bogen er der næsten en hel klasse der er beskrevet, og det er ret sjovt, for der er næsten en af hver slags personlighed i klassen, som man selv kender fra sin egen klasse.

Alt i alt synes jeg at det var en hel fin bog. Det var ikke en wow bog, og jeg vil aldrig havde købt den selv. Men bogen har nogle gode emner i sig, som gør at det er nemt at det er nemt at læse den. Jeg følget ikke på noget tidspunkt, at jeg måtte ligge bogen fra mig, hvilket jo er en god ting. Jeg vil klart anbefale den her bog til, en person der går i folkeskolen, eller til en der måske lige er gået ud af den.

Lola & Retfærdighedens BogLola midt i verden serien:

  1. Lola & Retfærdighedens Bog
  2. Lola & kalejdoskopet
  3. Lola og spejlene

 photo Untitled-1-1_zpsd5a181ed.jpg

Skriv et svar

