Kvinden i buret


Kino ● Imdb ● Side Facebook Twitter

Untitled-1Siden jeg hørte at de vil lave Jussi adler olsens første bog i Afdeling Q. Kunne jeg ikke lade hver med at blive, lidt nysgerrige om filmen. Hele serien er en af mine yndlings serier. Så der for var jeg bange for om de, vil ødelægge hele filmen, med at lave den om til noget helt andet. Det gjorde de heldigvis ikke! I går var jeg og min familie inde og se den. Og vi alle synes at det var en ret spændende film. Selv ham der ikke havde læst bogen, var godt underholdt. Men det er klart, for filmen er både nervepirrende, spændende og humoristiske.

Da jeg så at det var Nikolaj Lie Kaas, der skulle spille Carl. Blev jeg ret overrasket! For jeg havde slet ikke forstillet mig ham sådan. Min Carl, var en lille overvægtig person, så jeg tvivle lidt på det, også selv om at Nikolej er en rigtig dygtig skuespiller. Dog skal Nikolej have den ros, han skal have. For han gjorde det rigtig godt som Carl. Fares Fares og Sonja Richter gjorde det også rigtig godt med deres rolle. Jeg elsket det makker par Nickolej og Fares får frem i deres rolle.

De andre skuespillere gjorde det også rigtig godt. Der var op til flere, som jeg kunne genkende. Mikkel Boe Følsgaard kunne jeg genkende et eller andet sted. Men jeg kunne ikke lieg sætte en finger på hvor, før jeg så hans imdb. Jeg har aldrig set En kongelig affære, som han er med i, Men efter hans fortolkning af Uffe. Kunne jeg godt finde på at se den. Der udover er han min eks fætter, hvilket jeg synes er lidt sjovt at tænke på. Dog nåede jeg aldrig at møde ham.

Alt i alt synes jeg at det var en rigtig god film. Den var rigtig god i forhold til bogen. Så jeg glæder mig til at se den næste film.  Jeg elsker at de har fået så mange både store og små ting, med fra bogen. Da jeg gik ud fra biografen. Fik jeg helt lyst til at læse bogen igen, og kommer sikkert også til at se filmen igen på et eller andet tidspunkt.

   

 photo Untitled-1-1_zpsd5a181ed.jpg

One thought on “Kvinden i buret

  1. Top 10 er også en super fed serie, desværre bare ikke så stor. Der er mange byger og lande den ikke dækker. 🙂

    Jeg kigger lidt efter det hele tror jeg. Jeg er ikke særlig historisk interesseret, men jeg kunne godt lide at Lonely Planets udgave her havde et letfordøjelig historie om diverse seværdigheder. Notre Dame fx, startede ud med et opslag med lidt historiske fakta osv. så man lige var lidt inde i bygningens historie. Og uden at det tog 1000 år at læse. Samtidig satte jeg meget pris på de rejsetips der var i, fx med hensyn til køer og lign. Og så selvfølgelig forslag til hvad man bør opleve. 🙂

Skriv et svar

