Blodstier af Amanda Hocking

Anmeldes til bøgerForlaget skriver: Alice har taget hul på et helt nyt kapitel af sit liv. Langsomt er hun ved at lære sin nye krop med alle dens fantastiske evner at kende, men det er også en konstant kamp at holde dens lyster og behov under kontrol. Sammen med Milo og resten af vampyrklanen forsøger hun at etablere en hverdag, men der er opbrud og kaos på mange fronter.

Peter er stadig væk, og i Minneapolis hører de mærkelige og skræmmende rygter om ham. Mae har sit at slås med, og der er ikke megen hjælp at hente fra hverken Ezra eller resten af klanen, og endelig er Alices veninde, Jane, ude på et seriøst skråplan, der trækker Alice og Milo tilbage til det liv, som de troede, de have ladt bag sig.

Det hele bliver kun mere kompliceret af, at nogen uden hæmninger og med alt for mange lig på samvittigheden har et regnskab, der skal gøres op.

Goodreads | Forfatteren | Forlaget | Bogpriser | Amazon

Læs først amendelsen af  Vildveje og Skæbnespor

Efter en skuffende to’er, Der ente med et brag, havde jeg glædet mig til den her bog. Detsvære blev jeg lige så skuffet, hvis ikke mere over den her bog. Vi springer ind i historien, efter at Alice er blevet vampyr, i nogle måneder. Så hele den her oplevelse hun får, af at gå fra at være menneske til vampyr går vi gilp af. Hvilket jeg er ret skuffet over. jeg havde glædet mig til at, høre hvordan hele hendes forløb vil gå. Det eneste man får, er lidt tilbage blik, og informationer om det hist og her blandet ind i fortællingen.  

Der sker en del ting, i den her bog. Men forfatteren har bygget det op på den måde. At det sker lige når man skal til at afslutte et kapitel. Så man nærmest bliver nød til at læse, hvad der kommer til at se, i det næste, og der fra daler spændingen mere og mere, ind til at vi kommer til de sidste 1-2 sider af kapitlet også kommer det op i tempoet igen. Det er ret fedt de første par gange det sker. Men når man har gjort det ved, hvert kapitel i bogen. Så ender det bare med at blive træls. Specielt når Amanda bare ligger op til en hel masse, også sker der alligevel ikke særlig meget, før til sidst.

Alice skuffer mig bare mere og mere i den her bog. Hun er så kedelig. 50 % i bogen, prøver hun på at trøste dem, hun bor sammen med. Og det er sikkert en fin enskab at have. Jeg synes bare at det bliver for kedeligt.  Den eneste person jeg kan lide i den her bog er peter. Jeg synes at det er fedt, at han åbner sig mere og mere op.  

Den her bog er i bund og grund fin nok. Der er bare nogle ting i den jeg ikke kan tage. Jeg kan stadig godt lide sproget, som er let og nemt at læse. Dog ved jeg ikke om jeg kommer til at læse den næste bog. 

BlodstierBlodets bånd serien:

  • Vildveje
  • Skæbnespor
  • Blodstier 
  • Der er også en bog nr 4. Men ved ikke, hvornår den udkommer på dansk.

 photo Untitled-1-1_zpsd5a181ed.jpg

Skriv et svar

