Glam af David Meinke

Anmeldes til bøgerForlaget skriver: “Halvanden meter væk ligger Naja – stiv som et bræt. Hendes øjne er åbne, og da hun opdager mig – at jeg ser på hende – ser hun op i luften og skriger. I egetræets lave grene hænger den øverste halvdel af en menneskekrop. Ved siden af Naja ligger resten. De nøgne hofter og ben fra en ung mand. Det er Per, der er revet midt over.”

Sebastian vågner op på hospitalet. Han er klar over, at noget er helt galt. Men har han virkelig slået Per ihjel i skoven, som politiet og formiddagspressen tror? Og hvad betyder de islandske ord, der kører som en konstant hvisken i hans hoved? I forsøget på at bevise sin uskyld og komme til bunds i sagen, bliver Sebastian og Naja viklet ind i et urgammelt opgør mellem en magtfuld dæmon og en nådesløs hævner, som kalder sig Glam.

Glam er en okkult splatterroman om kærlighed, hævn, ånder og mord?

Goodreads | Forfatteren | Forlaget | Bogpriser| Amazon
Tak for bogen som, er et anmelder eksemplar fra Høst & Søn. De følgende udtryk er helt, og holdent mine egne.


Hvis nogle spurgte mig. Hvem vil jeg anbefale den her bog til? Så vil jeg uden tøven sige til drenge, der er 18+ og til dem der går i gymnasiet. Den her bog er super fed på mange måder. Fordi vi høre om en helt normal dreng. Der oplever noget mærkeligt. Jeg læser så mange bøger i dag, hvor det er en kvindelig hovedperson. Så det er fedt, at læse noget fra en fyrs synsvinkel. Bogen gav et virkelig godt billede af, hvordan en fyrs liv i den alder er, og det er sjovt at opleve.

Men bogen har så meget mere at byde på end bare det. For der sker nogle mærkelig ting i Sebastians liv. Og undervejs i bogen, kan man ikke lade hver med at tænke på, hvad mon det kan være. Er det en ånd, dæmon eller noget helt andet.  Jeg kom i hvert flad med mine gæt undervejs.

Sebastian er en ret fin person. Han er den her populære fyr, der har kæresten. Forældrene der har et godt job, sine venner og alt det der. Jeg tror dog ikke at han er klar over, hvor heldig han selv er. Man er ikke i tvivl om Nadja hans kæreste betyder rigtig meget for ham, og det er lidt sjovt at se, hvordan en fyr tænker. Når det kommer sådan noget.

Jeg synes som sagt, at det er en rigtig fin bog på mange måder. Jeg synes at David skriver rigtig godt, og selv om at den her bog måske, mest er til drenge. Så blev jeg stadig underholdt. Der udover forgår bogen her i landet. Så der for er det sjovt at følge Sebastian, i de byer han befinder sig i. Specielt de steder, hvor man selv har været. Hvis du vil læse en let læsende bog, med gys i. Så vil jeg sige at det her er en perfekt bog at tage fat i.

 photo Untitled-1-1_zpsd5a181ed.jpg

Skriv et svar

