Dødens ventesal af Silja Bødker

 “Tror du, at du bare kan lalle dig igennem livet og få det, som du ønsker? Nu vil jeg dø – nej, nu vil jeg ikke dø alligevel, men nu har jeg jo spist piller – hvad skal jeg så gøre?”

En teenage verden
Da jeg så coveret og læste bogens handling, synes jeg at den både så og lød spændende, så da jeg fik fat i den fra biblioteket, glædet jeg mig til at komme i gang med den, men der blev jeg skuffet, for bogens handling kedet mig, og flere gange tog jeg mig selv i at ligge den fra mig. Det var ikke fordi bogen var kedelig, men målgruppen var bare for ungt til min smag. 

En usikker hovedperson 
Sofie, som er bogens hovedperson, bliver beskrevet som en forivret og usikker person, hvilket jeg enlig godt kan forstå, når der nu er blevet vendt op og ned på den verden hun kender. Det tror jeg også selv at jeg var blevet, hvis det var mig der var havnet som hende, så på den måde kan jeg godt forstå hende, men der hvor jeg ikke kan tage hende er at hun er så svag og usikker person. Normalt er jeg til de stærke og frygtløse personer, så jeg er ikke særlig stolt over den måde Sofie regere på. Kun til sidst, hvor hun mander sig lidt op. 

Alt i alt.
Er det vel en okay bog. Jeg kan godt se at der bliver taget nogle gode emner op, både om mobning, kærlighed, livet osv. Men der er bare nogle ting som jeg ikke kan tage ved bogen, så der for får den kun 2 stjerner. Jeg har ikke noget imod at det ikke er nogle serie, hvis det havde været det havde jeg alligevel ikke læst den færdig

Goodreads | Bogpriser | Ereolen

5 thoughts on “Dødens ventesal af Silja Bødker

  1. Den er rigtig god. Det er om vampyrer som du nok kan læse. Hun har også skrevet en serie om shapeshifters. Jeg ejer den, men har ikke læst den endnu.
    Men når man vil i gang med engelske bøger, er det altid en god ide, at læse nogle af de bøger man allerede kender og har læst på dansk – på engelsk. Det hjælper en i gang og gør det nemmere. Og så er det bare øvelse 🙂

    En anmeldelse af Magikerens Lærling? Ja da, men jeg skal jo lige have læst bogen færdig først hehe.
    Hvilket billeder? Jeg er ikke på nogle af Tellerups billeder så vidt jeg kan se. Måske har jeg overset noget.
    Det var jo også en bogmesse denne. Mener du ikke bogforum? 🙂

    • Ja det kunne jeg læse mig til 🙂 jeg opfaget på min ipad at der var gratis eng bøger, så lige nu kigger jeg ser om der skulle være en.

      Hehe rigtig nok 🙂
      På facebook, har tellerup en fansinde, hvor de lagde billeder ind fra weekenden og der synes jeg at du var med på et af dem 🙂 jo det er det jeg mener, jeg roder vist lidt rundt i det ^^,

  2. ‘True Blood’: Hvis du elsker ’True Blood’ serien, skal du da også læse nummer 4 ’Død for verden’, den er mindst lige så god som de andre – bare med mere humor og en anderledes Eric, men det gør slet ikke noget – tværtimod!

    • Den har jeg læst 🙂 jeg har læst alle dem der er blevet oversat til dansk, 11 bøger mener jeg at det er?
      men ja du har ret, den er klart en af de bedste.

Skriv en kommentar